Thursday, October 22, 2015

2015-2016 სასწავლო წელი -ღია გაკვეთილები.

    2015 წლის 22 ოქტომბერს   ჩატარდა ღია  გაკვეთილი   Xკლასში,
              საგნები  საღმრთო  სჯული-ბიოლოგია 
       
       
   მოსწავლეებს გაკვეთილი ჩაუტარდათ  საიფორმაციო ტექნოლოგიების კაბინეტში,       გაკვეთილი დავიწყეთ  მოკლე ვიდეოკოლაჟით,     ვიდეო    


1.  გაკვეთილის თემა
არაორგანული  ნივთიერებები- წყალი,მისი ფიზიკური და ქიმიური თვისებები,მისი მნიშვნელობა ადამიანის  ორგანიზმისათვის;
2.  სწავლების საფეხური და კლასი
 საშუალო -     X  კლასი
3.  ინტეგრირებული საგნები,მასწავლებლების სახელი, გვარი
საგნები
მასწავლებლ(ებ)ის სახელი, გვარი
საღმრთო  სჯული
ბიოლოგია
+ დეკანოზი  ზურაბი  (სუბელიანი)

მაია  ონიანი
4.  მოსწავლეთა რაოდენობა
17  მოსწავლე
5.              განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროებების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილი
 ასეთი   საჭიროებების მქონე  მოსწავლეები კლასში  არ  არიან.
6. გაკვეთილის სასწავლო მიზნები (საგნების მიხედვით)
ბიოლ. წყლის ფიზიკურ-ქიმიური თვისებების საფუძველზე გაიაზრებენ  წყლის ბიოლოგიურ  როლს   
   დაასაბუთებენ  ამ  ნივთიერების აუცილებლობას სიცოცხლისა და  ორგანიზმში მიმდინარე ფიზიოლოგიური პროცესებისათვის;
საღმრთო  სჯული:  შეისწავლიან ნაკურთხი წყლის თვისებებს და მის დადებით ზეგავლენას ადამიანის ჯანმრთელობაზე
7. ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულიმისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
   შედეგი  თვალსაჩინოა,თუ  მოსწავლე:
ბიოლ.X.5.3. ასაბუთებს  უჯრედის  შემადგენლობაში შემავალი    არაორგანული  და ორგანული  ნივთ-ბების აუცილებლობას ორგანიზმისთვის;
ბიოლ.X.5.5. წყლის ფიზიკური  და ქიმიური  თვისებების  საფუძველზე  ასაბუთებს  სიცოცხლისათვის  მის  აუცილებლობას;
კვლ.X-4. მოსწავლეს  შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი  და შეფასება.
8. თანმიმდევრობა
(აქტივობა და დრო)
            გაკვეთილის  მსვლელობა;  
 აქტივობა I.  ორგანიზაციული საკითხების მოწესრიგების შემდეგ   საგაკვეთილო  განწყობის  შესაქმნელად ვიდეოს ჩვენება-„წყალი  ბუნებაში“ https://www.youtube.com/watch?v=a5y9X-2NIGo ( 5წთ)
მოსწავლეთა გააქტიურება ვიდეოს მიხედვით  წყლის ბუნებრივი  მდგომარეობების განხილვა;  მოსწავლეები ასაბუთებენ წყლის როლს დედამიწაზე  ცოცხალი ორგანიზმებისათვის;
აქტივობ II.  (2წთ) დაფაზე წარმოდგენილი უჯრედის ქიმ.შედგენილობის სქემის ცარიელი უჯრების შევსება გონებრივი იერიშით.
უჯრედის ქიმიური შემადგენლობააქტივობა III.  (8 წთ) მოსწავლეები წარმოადგენენ წყალთან დაკავშირებულ   საპრეზენტაციო მასალას, რომელიც საშინაო დავალებად ჰქონდათ მიცემული.
1.რა ფუნქციება ასრულებს ორგანიზმში  წყალი?
2.წყალი და მისი განსაკუთრებულობა.
3.საინტერესო ფაქტები წყლის შესახებ;
4.წყლის მეხსიერება;
  მოკლე  რეპლიკა  მამა ზურაბის ჩართვა წყლის მეხსიერებასა და მის პოზიტიური და ნეგატიური  გავლენის  შესახებ;
  აქტივობა IV. მინი ლექცია  (15წთ)
v  წყლის ფიზიკურ-ქიმიური თვისებების განხილვა;
v  .წყლის ბიოლოგიური ფუნქციები;
v  სენსაციური სიახლეები წყალზე;
    აქტივობა V.  მოკლე  ვიდეო - წყლის კურთხევა  (4წთ)
      მოკლე საუბარი  მამაოსი  ნაკურთხი  წყლის გავლენის შესახებ ადამიანის ორგანიზმზე;  ( 9წთ)
     {მაგალითები  სახარებიდან - (იოან 4.10);  (იოან 4.14);  
               ( იოან 9: 6.7).;   ( მარკ.4: 38-39);  (მათ. 14: 24-26): }
VI.  საშინაო   დავალება -2  წთ.
$1.2.  გვ.9 _ 14,  კითხვებზე პასუხების  დაწერა საშინაო დავალების რვეულებში;
საღმრთო  სჯული-
9.   შეფასება
შეფასება  განმსაზღვრელი და განმავითარებელი
10. საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები

ტექნიკა და ინსტრუმენტები X       კლასის ბიოლოგიის სახელმძღვანელონ.ზაალიშვილი ნ.იოსებაშვილის ავტორობით;დამხმარე  ბიოლოგიური   ენციკლოპედია,   1 კომპიუტერი პროექტორი ცხრილები,დიაგრამები პლაკატები,  დაფა,  ცარცი;


                                                             










       

No comments:

Post a Comment